חומרתה ועונשה של עבירת הלבנת הון

הלבנת הון היא אחת העבירות הכלכליות החמורות ביותר.

זוהי פעולה ברכוש כלשהו (כסף, נכס נדל"ן או כל רכוש אחר) אשר בוצעה באמצעותו עבירה פלילית. מטרתה של הלבנת ההון, היא להסוות את העובדה שהרכוש הגיע כתוצאה מעבירה, קרי, להסוות את המקור ממנו הגיע הרכוש ואת זהות הבעלים.

האיסור החוקי על הלבנת הון הוא בחוק איסור הלבנת הון, המבקש למנוע יצירת רווח מפעילות עבריינית. עורך דין כלכלי יכול לסייע בעבירות כלכלה והחוק קובע את הענישה בגין עבירות של הלבנת הון:

• פעולה ברכוש הבאה להסוות את המקור לרכוש – 10 שנות מאסר/ קנס כספי גבוה. יש להראות כי לביצוע הפעולה הייתה נלווית כוונה להסתיר את מקורו של הרכוש ו/או את זהות הבעלים, הכול על מנת לגרום לכך כי הרכוש ייראה חוקי.

• עבירת דיווח כוזב: מסירת מידע כוזב על מנת להימנע מדיווח או להביא לדיווח לא נכון – 10 שנות מאסר/ קנס כספי גבוה. הכוונה לאותם דיווחים המוטלים על פי חוק על תאגידים שונים, כמו בנקים למשל.

• ביצוע פעולה ברכוש אסור, בידיעה שהוא אסור: שבע שנות מאסר/ קנס כספי גבוה. למעט, אם חל אחד מהסייגים שבחוק למשל, המבצע דיווח למשטרה על הכוונה לעשות ברכוש פעולה, לפני ביצועה.

מתיקי המשרד: משרדנו ייצג את עופר מקסימוב בפרשיית מעילת הענק מהגדולות שידעה המדינה – "פרשיית הבנק למסחר". הפרשה התפוצצה באפריל 2002, אז התברר בעקבות ביקורת שערך המפקח על הבנקים בבנק למסחר, כי סגנית מחלקת ההשקעות בבנק, אתי אלון, גנבה במהלך 5 שנים כרבע מיליארד שקל מכספי הבנק. חלק מהכספים שימשו לכיסוי חובות הענק של אחיה, עופר מקסימוב, בשוק האפור כתוצאה מהתמכרותו להימורים. מקסימוב זייף המחאות בנקאיות שניתנו לו ע"י אחותו והפקיד אותן בידי נושיו. מקסימוב הורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, גניבה ועבירות כלכליות נוספות. ביהמ"ש המחוזי גזר על מקסימוב 15 שנות מאסר בפועל וקנס בסך 3 מיליון ₪. המדינה ערערה על פסק הדין לבית המשפט העליון, שבסופו של דבר קיבל את ערעורה, לאחר שסבר שיש להחמיר עם עונשו ולהשוותו לעונש שהוטל על אחותו והשית עליו עונש של 17 שנות מאסר בפועל.

בתיק נוסף ייצג עו"ד בני נהרי, עובד בכיר בעיריית אשדוד שהואשם בעבירות הלבנת הון במיליוני שקלים וכן הואשם בחברות בארגון פשיעה, בהסדר טיעון שערך עו"ד בני נהרי עם פרקליטות באר שבע, תוקן כ"א האישום ובמקום שיגזר על הנאשם שנות מאסר רבות, נגזרו עליו 6 חודשי מאסר בלבד.

לייעוץ עם עו"ד פלילי בנושא הלבנת הון – לחצו כאן

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

שתפו את התוכן. בחרו את הפלטפורמה שלכם!

עו"ד שוש חיון

עו"ד שוש חיון

בוגרת תואר שני במשפטים (LL.M) מאוניברסיטת בר-אילן. הייתה שותפתו למשרד של העו”ד הפלילי בני נהרי ז”ל. במהלך כ-10 שנים עבדו יחד על מאות תיקים ידועים בכל תחומי המשפט הפלילי.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו 24/7